piątek, 13 lutego 2015

Chiński makaron z kurczakiem, kiełkami, marchewką i papryką.

Naszło mnie ostatnio na kiełki. Dacie wiarę, że nigdy sama kiełków nie kupowałam ani nie przyrządzałam? Jedyne moje spotkania z kiełkami, to te w restauracjach, gdzie kiełki podaje się do dekoracji :D

I tak oto, z małego spontana wyszło przepyszne danie, które idealnie trafiło w nasze kubki smakowe.

Dodam, że to świetna propozycja na kolację walentynkową, jeśli chcecie zaskoczyć drugą połówkę :)
Łatwe i szybkie w wykonaniu, a do tego efektowne, pełne smaków i.... afrodyzjaków (imbir, chilli!) :)



SKŁADNIKI 

/na 2 bardzo głodne osoby lub 3 średnio głodne/

korzeń świeżego imbiru (kilka cm)
2 ząbki czosnku
2 filety z kurczaka
1 marchewka
1/2 papryki czerwonej
1/2 papryczki chilli (lub cała, jeśli lubicie bardzo ostre)
1 op. kiełków na patelnię stir fry
sos sojowy (1 łyżka)
miód (1/2 łyżeczki)
sezam (do dekoracji)
olej (najlepiej np. sezamowy, choć i inny da radę)
paczka makaronu chińskiego*

Danie to, jak pisałam, jest bardzo szybkie w przygotowaniu. Warunkiem jednak jest to, że wcześniej macie wszystko pokrojone i przygotowane. W trakcie gotowania nie ma już czasu na 'dokroję sobie marchewkę', tutaj wszystko musi czekać na wrzucenie na patelnię :)



Zaczynamy od zamarynowania naszego kurczaka, którego uprzednio kroimy w małe, niezbyt grube kawałki (by szybko się smażył). Najlepiej zrobić to dużo wcześniej (co najmniej 2h), ale mój marynował się ok. 30 minut i też mu to wystarczyło. Marynujemy kurczaka w 1 łyżce sosu sojowego i 1/2 łyżeczce miodu.

Na suchej patelni prażymy ok. 3 łyżeczek sezamu. Wrzucamy do miseczki, wycieramy patelnię.



Następnie bierzemy się do przygotowania makaronu. Dowolny makaron chiński, przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ja miałam makaron Mia - ugotowałam go przez 5 minut, przelałam zimną wodą.

*możecie spokojnie zrobić to danie też ze spaghetti, czy wstążkami, jednak chiński wpasowuje się w klimaty tego dania :)

Czosnek obieramy i b. drobno kroimy (nie polecam przeciskania przez praskę, bo mimo mojej miłości do tego urządzenia, akurat w tym daniu potrzebujemy 100% aromatu czosnku, który właśnie daje bardzo drobne pokrojenie). Imbir obieramy i również b. drobno kroimy.
Marchewkę obieramy, kroimy w cienkie słupki. Paprykę myjemy, kroimy w cienkie paski.
Papryczkę chilli b. drobno kroimy.



Rozgrzewamy patelnię (najlepiej wok) BARDZO mocno. Na tak rozgrzaną patelnię wylewamy 2-3 łyżki oleju. Na gorący olej wrzucamy w podanej kolejności:
- czosnek - smażymy ok. 20 sekund


- dodajemy imbir- smażymy ok. 30 sekund


- dorzucamy papryczkę chilli i smażymy ok. 10 sekund
- dorzucamy kurczaka, którego smażymy ok. 5 minut, by nie był surowy


- dodajemy marchewkę, smażymy ok. 3 minuty /warzywa mają być miękkie z zewnątrz, ale chrupkie i jędrne w środku, to samo z papryką i kiełkami/


- dorzucamy paprykę, na ok. 2 minuty


- i kiełki na 3-5 minut.



Dorzucamy nasz wcześniej ugotowany makaron, mieszamy, by makaron dobrze połączył się ze składnikami i podajemy posypane wcześniej uprażonym sezamem.





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz